ÇİN ANKARA BÜYÜKELÇİSİ YANG, BAŞKAN SEKMEN’İ ZİYARET ETTİ
Gnc.T:05.05.2016

Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Yu Hong Yang’ın başkanlığındaki heyet, Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen’i makamında ziyaret etti. Ziyarette merkezi Ankara’da bulunan Çinli İşletmeciler Derneği Üyesi dünya devi şirketlerin üst düzey temsilcileri de yer aldı. Başkan Sekmen, ziyarette yaptığı açıklamada, Erzurum’un dünyadaki kış turizminin önemli merkezlerinden biri olduğunu söyledi. Sekmen, şöyle dedi: “Diğer kayak merkezleri hava alanlarına 2-3 saat mesafede iken Erzurum Havalimanı’nda uçaktan indikten 15 dakika sonra Palandöken Kayak Merkezi’ne ulaşıyorsunuz.  Ayrıca şehrimize 30 kilometre mesafede Konaklı Kayak Merkezi’miz de var. Palandöken ve Konaklı Kayak Merkezi’nde çok muazzam uzun pistlerimiz var. Kayak merkezlerimizdeki kar kalitemiz yüksek. Bizdeki kar kristal kar. Kayak merkezimiz şehir merkezine çok yakın. Palandöken Kayak Merkezi’nden beş dakikada şehir merkezine inebilirsiniz. Bu kayak merkezlerini yazın da tırmanma, dağ gezileri ve yayla turizmi için kullanmak mümkün. Erzurum kış sporları tesisleri açısından Türkiye’nin ve dünyanın sayılı merkezlerinden biri. Erzurum’da Avrupa’nın en yüksek atlama kulesi var. Bu kuleler Türkiye’nin başka vilayetlerinde yoktur. Ayrıca buz hokeyi, buz pateni, curling salonlarımız da var. Şehir merkezinde ve ilçelerimizde kaplıcalarımız, termal sularımız var. Bunlar sıcak şifalı sular, eklem ve romatizma ağrılarına iyi geliyor. Buralarda oteller yapmak mümkün.”

“ERZURUM’UN HER ALANDA BÜYÜK ZENGİNLİKLERİ VAR”

Başkan Sekmen, Erzurum’un her alanda büyük zenginliklerinin bulunduğunu ifade etti. Sekmen, Çinli yatırımcılara hitaben Erzurum’u ve yatırım imkanlarını şöyle özetledi: “Erzurum birçok güzelliklere sahiptir. Yılda 330 gün güneş almamız mümkün. Burada güneş tarlaları ve güneş santralleri kurmak mümkün. Güneş santralleri kurulmaya başlandı. Ben istiyorum ki, panelleri Erzurum’da imal edelim. Biz Çin’de bir iki firma bulduk. Aynısını burada beraber üretelim veya bize destek verin panelleri biz yapalım. Yatırım burada olduğu için devlet alım garantisi ve daha fazla prim veriyor. Ayrıca burada kıymetli maden yatakları var. Altın, bakır, krom, kömür, mermer, traverten, manyezit yataklarımız mevcut. Erzurum’da bol miktarda kömür yatakları mevcut, burada termik santral yapmak mümkün, kurmak isteyen olursa yardımcı oluruz, yok bize destek verirseniz biz kuralım. Çoruh nehri üzerinde iki barajımız var, elektrik enerjisi üretmek mümkün. Burası 6. derece teşvik bölgesidir. Bu yatırımlar organize sanayi bölgesinde yapılırsa devletimizin verdiği teşviklerden faydalanıyoruz. Burada Belediye olarak cam ve oyuncak sanayi üretimini düşünüyoruz. Başka yatırımlar da olabilir. Şuanda oyuncak ve cam sanayi ile ilgili girişimleri başlatıyoruz. Onun için sizden cam sanayi ile ilgili destek istiyoruz, kredi istiyoruz. 19-22 Mayıs tarihleri arasında Pekin’de düzenlenecek Turizm Fuarı’na katılacağız.”

TÜRKİYE-ÇİN İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ

Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Yu Hong Yang da, Çin’e verdiği önemden ötürü Başkan Sekmen’e teşekkür etti. Büyükelçi Yang, şunları kaydetti: “Coşkulu konuşmanız için size çok teşekkür ediyoruz. Türkiye-Çin ilişkisine verdiğiniz önemlerden dolayı size tekrardan teşekkür ediyoruz. Aynı zamanda Çin’e çok önem verdiğiniz, incelemelerde bulunduğunuz için de teşekkürlerimi sunuyorum. Verdiğiniz bilgiler sayesinde şimdi biz Erzurum hakkında daha çok bilgi sahibi olduk. Kapsamlı bir şekilde Erzurum’u tanımış olduk ve Erzurum’un geleceğini de görmüş olduk. Burası yaşamaya değer bir yer. Buraya ilk gelişim. Gerçekten gelince hemen sevdim burayı… İleride mutlaka ben de buraya taşınmak istiyorum. Az önce projeler hakkında çok detaylı bilgiler verdiniz. İşbirliği yapmak için potansiyeli görmüş olduk. Bizim beraberimizdeki işadamlarımız çoktan sabırsızlanmıştır.” Büyükelçi, Çinli firmaların temsilcilerini Başkan Mehmet Sekmen ile tek tek tanıştırarak faaliyet alanlarıyla ilgili bilgi verdi.

Resimler & Fotoğraflar

İletişim Bilgileri

Kurum Adı : ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Çalışma Saatleri : 08:00 - 18:00 (Hafta İçi)
Telefon : +90(442) 344 10 00
Çağrı Merkezi : 444 16 25    7 / 24 Hizmetinizde
Fax : 0(442) 233 02 20
Web : https://www.erzurum.bel.tr
Adres : MuratPaşa Mahallesi Merkezi Yönetim Cad. No:2 Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanlığı 25100 Erzurum

©2016 Erzurum Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı.